Jak správně napsat motivační článek

Dnes jsem se zase probudila prdelí napřed, venku hnusně, zase půjdu do kanclu plného nechutných ksichtů v křečovitém úsměvu, den bude zase stát za hovno, a tak, protože jsem dobrák od kosti a velký lidumil (to ví každý, kdo si přečetl aspoň jeden z mých příspěvků) a taky protože ctím teorii vyrovnávání Jožky Pelky (“když někdo v Austrálii řekne piča, někdo tady v Praze musí říct třeba láska”), napíšu dnes po ránu (ne pro ránu!) návod plný rad, jak napsat správný motivační text, to je taková ta věc, co čtou rádi ti, co čtou neradi můj blogísek.

To, že “jak správně napsat…” nebo “jak správně cokoliv” je jedna z nejvyhledávanějších frází na internetech a že to tak taky otaguju a že když napíšu ještě jednou “jak správně napsat” a k tomu ještě “motivační článek”, google to vyhodnotí jako adekvátněkrát použité keywords a budu o krůček blíž mému cíli, což je vyjíždět s demotivačním blogem jako první výsledek při fulltextovém vyhledávání pojmů motivace/motivační toto/motivační tamto…  

A udělám to pěkně receptově, v bodech a s ukázkami, aby to bylo přehledné a aby se to lehce chápalo, nechci tím snad říct, že jste blbí a bez blbé struktury byste to nepochopili, to rozhodně říkat nechci, protože to není potřeba, protože není potřeba říkat věci, co jsou úplně zřejmé.

Takový běžný motivační článek je přesně strukturovaný: co rada, to jeden odstaveček:

  • Udělejte to jinak
  • Plánujte
  • Zaměřte se na kvalitu/hodnoty
  • Vytvořte si brand
  • Networking

Každému bodíku je věnován vysvětlující odstavec, který v tom má udělat jasno. Lingvistická metoda, jež musíte v takovém článku použít, aby si našel své čtenáře, je výhradně tautologie:

  • Udělejte to jinak. Buďte odlišní.
  • Plánujte. Udělejte si plán.
  • Zaměřte se na kvalitu/kvalitu. Udělejte to lépe než ostatní. Dělejte hodnotné věci.
  • Vytvořte si brand. Buď svá vlastní značka.
  • Networking. Vytvořte si síť lidí. Sbírejte vizitky.

Pokud každá rada (podnadpis) vyvolává otázku „jak to mám udělat?“ a zároveň na ni v celém vysvětlujícím odstavci nenajdete odpověď, pak jste článek o motivaci napsali správně.

Výše aplikované body se, jak jste určitě rozpoznali, protože takových článků, co si za tím stojí jako jeden muž, přečtete denně aspoň tucet, se týkají motivace profesní. K štěstíčku a radosti motivují články trochu (trochu, ale ne moc) jinou primitivní sadou frází. Nicméně metodologie je totožná: taky je to furt stejné, taky to nic neznamená a taky to neříká, jak věci dělat. Jasně to ale říká, co nedělat: nečíst tak zkurvené články!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s